Klantcontact Centrum wordt Servicepunt

10 maart 2025

Het Klantcontact Centrum van het Hoogheemraadschap van Delfland krijgt een nieuwe naam: Servicepunt. Deze naam sluit beter aan bij de ambitie van Delfland om de dienstverlening aan inwoners en bedrijven nog beter te maken.

Secretaris-directeur Pieter Janssen: "Bij Delfland zien we onze inwoners en bedrijven niet als klanten, maar als partners in ons werk. Waterbeheer doen we samen, en een goede dienstverlening is daarbij essentieel. Met het Servicepunt zetten we een belangrijke stap om onze inwoners en bedrijven beter, sneller en gerichter te helpen. We willen een organisatie zijn die toegankelijk is, die meedenkt en die het voor iedereen makkelijker maakt om met ons in contact te komen."

Tevreden inwoners

In de afgelopen jaren heeft Delfland flink geïnvesteerd in de verbetering van de dienstverlening. Delfland wil de inwoners die contact zoeken goed en zo snel mogelijk helpen. Daarom zijn frontoffice-taken van verschillende afdelingen samengebracht. We hebben ook onze servicenormen aangescherpt. In de servicenormen staan onze beloften over onze dienstverlening, zoals de termijnen waarbinnen we onze inwoners en bedrijven willen helpen. Daarnaast is er een kennisbank opgezet, waardoor de medewerkers van het Servicepunt steeds meer vragen direct kunnen beantwoorden. Ook worden claims van inwoners en bedrijven die menen schade te hebben ondervonden, als gevolg van werkzaamheden van Delfland, afgehandeld door een werkgroep met daarin verschillende experts. Door deze integrale benadering worden claims sneller en beter afgehandeld.

Inwoners zijn dan ook erg tevreden over het contact met Delfland, blijkt uit metingen in de afgelopen maanden. Inwoners geven een 9,2 voor de vriendelijkheid en een 9,3 voor de professionaliteit van onze collega’s aan de telefoon. Ook de geleverde dienstverlening wordt hoog gewaardeerd met een 8,5.

Help je mee?

Ook jij kunt ons helpen om onze dienstverlening te verbeteren. Dit doe je door je tips en suggesties met ons te delen. Dat kan via onze website op de pagina Dienstverlening. Hier kun je meer lezen over de ambities van Delfland bij het blijven verbeteren van de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijven.

Contact

De contactgegevens van het Servicepunt van Delfland zijn niet veranderd. Wij blijven telefonisch bereikbaar op (015) 260 81 08 en via het e-mailadres [email protected].